Waarom zien we zo weinig van jou online?

human marketing - minimalist marketing

Het lukt je maar niet om de content te creëren die je nodig hebt om zichtbaar te worden online. Je probeert het elke keer opnieuw: een blog schrijven, regelmatig posten op LinkedIn, een Instagram Story maken… je begint enthousiast, maar binnen no-time verslap je weer.

Heb je geen tijd? Geen inspiratie? Of is het toch wel eng om je kop boven het maaiveld uit te steken?

Als je niet op enig moment begint met het consistent creëren van waardevolle content, zul je nooit zichtbaar worden voor je doelgroep. Zul je nooit online je autoriteit opbouwen en bekend worden als de go to-person op jouw vakgebied.

 

Dat is zonde. Want jij bent keigoed in wat je doet.

 

Jij verdient een bloeiend bedrijf en het leven dat erbij hoort.

Die succesvolle ondernemers die je zo actief bezig ziet online zijn ook ooit met nul volgers begonnen. Wisten ook niet hoe ze een Facebook Live moesten doen.
Maar ze deden het gewoon.
Leerden on the go hoe het werkt. Gingen op hun bek en stonden weer op.
Hielden vol. En daar plukken ze nu de vruchten van.

 

Hun content begon op enig moment
automagisch voor ze te werken.

 

Plotseling werden ze gebeld voor de leukste klussen. Organiseerden ze een uitverkocht event. Werden ze geboekt als spreker in New York.
Dat gebeurde niet na een week, of een maand. Vaak zelfs nog niet na een jaar. Maar het gebeurde wel.

Het bouwen van je online podium, je personal brand en een populaire community, website of Instagram-account kost tijd, lef en geduld.

Als je vandaag begint, waar kun je dan zijn over drie maanden?

 

Jezelf zichtbaar maken gaat niet om jou.

 

Het gaat om de mensen die jouw hulp nodig hebben. Help ze jou te vinden, door je boodschap te herhalen en te herhalen en te herhalen. Ja, je word doodmoe van jezelf en het stemmetje dat zegt ‘dit boeit toch niemand?’ of ‘ze zullen wel denken, daar heb je haar weer’ gaat steeds harder schreeuwen.

F*ck it. Hou vol, ga door, blijf schrijven. 

Meer blogs:

This is why you need to team up with Dwayne Johnson

If we want to achieve our goals, whether it’s in life or in business, why are we never doing the things we should be doing? If you want to have a six-figure income, why are you not making those sales calls?If you want to lose weight, why are you eating chocolate chip...

Marketing is human again. Bye bye, sales funnel

In his blog, 2019: The Most Human Year Because It Must Be Mark W. Schaefer refers to his new book Marketing Rebellion: The Most Human Company Wins. And I believe that, too. Marketing is finally human again. "The sales funnel is gone." Hear, hear. Three years ago I...

Wat te doen als je geen reacties op je blog krijgt?

Eén van de leukste dingen die ik mezelf ooit cadeau deed is de Museumkaart. Regelmatig schuifel ik langs de werken van bekende en minder bekende kunstenaars in het Rijksmuseum, Museum Arnhem of een ander fijn gebouw vol kunst, ergens in Nederland. Daar hangen ook...

Don’t be vanilla

"Don't be vanilla," waarschuwde mijn business coach me. Vanille is saai en voorspelbaar. Als je altijd veilig voor vanille-ijs kiest, moet je geen ondernemer worden. Als life coach, hypotheekadviseur of hardlooptrainer verkoop je altijd een belofte. Een gelukkiger...

You had me at hello

Of: hoe je met vier mislukte huwelijken nieuwe klanten scoort     “Hello?”Jerry loopt een woonkamer vol gescheiden, verzuurde vrouwen binnen.“I’m looking for my wife.” De vrouwen vallen stil. Dorothy staat op en kijkt haar man verbaasd aan.Jerry richt zich...

Street art: de ongefilterde versie van jezelf

De mens creëert. Uit geldingsdrang of overtuiging. Uit woede of onmacht, uit liefde of verwondering. Kunst is wat ontstaat als dat wat in je binnenste rondwoedt, -zingt of -dwaalt, zich manifesteert. Kunst is overal. Ze beperkt zich niet tot de wanden van het...

Geen inspiratie? Hoezo? Heb je geen leven?

Al die 'geslaagde ondernemers' op Facebook en Instagram. Ze ontbijten met zelfgemaakte granola, lunchen drie sterren-veganistisch en zitten om wine-thirty aan de bubbels met hashtag workhardplayhard. Dan jij. Krijgt met moeite je hoofd uit de slaapstand, propt tussen...

Hoe kun je een blog herpubliceren zonder duplicate content-gezeik?

Google is streng.Tegen plagiaat treedt de zoekmachine hard op. Niet omdat Google zo’n groot rechtvaardigheidsgevoel heeft; hij wil kwaliteit leveren aan zoekers en filtert daarom alle dubbele resultaten (duplicate content) eruit en negeert vervolgens de jongste...

De enige SEO-regel die je moet onthouden

en die zoekmachineoptimalisatie een stuk makkelijker maakt   Vroeger was alles beter.De batterij van je Nokia ging 23,5 uur mee. Je was hip met ISDN in plaats van een inbelverbinding. En bovenaan Google staan was simpel: je verstopte dertig keer je keyword in je...

Contentmarketing: waardevolle strategie of gewoon een hippe trend?

In 2011 was contentmarketing de nieuwe trend in marketingland.Nog voordat argeloze internetters wisten wat ‘content’ was, hadden slimme marketingjongens de trend al omarmd als de kip met de gouden eieren. Bij marketingbureaus werkten plots contentspecialisten en...

Hoe vind je een goede tekstschrijver?

In drie stappen naar de perfecte match Op marketingprofs.com las ik een leuk artikel van blogger Richard Pelletier, How to Choose and Work With the Best Freelance Copywriters.Een feest van herkenning, dit artikel.Ik heb zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat klanten óf...