Waarom zien we zo weinig van jou online?
Het lukt je maar niet om de content te creëren die je nodig hebt om zichtbaar te worden online. Je probeert het elke keer opnieuw: een blog schrijven, regelmatig posten op LinkedIn, een Instagram Story maken… je begint enthousiast, maar binnen no-time verslap je weer.
Heb je geen tijd? Geen inspiratie? Of is het toch wel eng om je kop boven het maaiveld uit te steken?
Als je niet op enig moment begint met het consistent creëren van waardevolle content, zul je nooit zichtbaar worden voor je doelgroep. Zul je nooit online je autoriteit opbouwen en bekend worden als de go to-person op jouw vakgebied.
Dat is zonde. Want jij bent keigoed in wat je doet.
Jij verdient een bloeiend bedrijf en het leven dat erbij hoort.
Die succesvolle ondernemers die je zo actief bezig ziet online zijn ook ooit met nul volgers begonnen. Wisten ook niet hoe ze een Facebook Live moesten doen.
Maar ze deden het gewoon.
Leerden on the go hoe het werkt. Gingen op hun bek en stonden weer op.
Hielden vol. En daar plukken ze nu de vruchten van.
Hun content begon op enig moment
automagisch voor ze te werken.
Plotseling werden ze gebeld voor de leukste klussen. Organiseerden ze een uitverkocht event. Werden ze geboekt als spreker in New York.
Dat gebeurde niet na een week, of een maand. Vaak zelfs nog niet na een jaar. Maar het gebeurde wel.
Het bouwen van je online podium, je personal brand en een populaire community, website of Instagram-account kost tijd, lef en geduld.
Als je vandaag begint, waar kun je dan zijn over drie maanden?
Jezelf zichtbaar maken gaat niet om jou.
Het gaat om de mensen die jouw hulp nodig hebben. Help ze jou te vinden, door je boodschap te herhalen en te herhalen en te herhalen. Ja, je word doodmoe van jezelf en het stemmetje dat zegt ‘dit boeit toch niemand?’ of ‘ze zullen wel denken, daar heb je haar weer’ gaat steeds harder schreeuwen.
F*ck it. Hou vol, ga door, blijf schrijven.