Don’t be vanilla

human marketing - minimalist marketing

“Don’t be vanilla,” waarschuwde mijn business coach me. Vanille is saai en voorspelbaar. Als je altijd veilig voor vanille-ijs kiest, moet je geen ondernemer worden.

Als life coach, hypotheekadviseur of hardlooptrainer verkoop je altijd een belofte. Een gelukkiger leven. Een betaalbaar droomhuis. De finish van de New York marathon. Daarin ben je nooit de enige – een coach vind ik op elke hoek van de straat. Waarom zou ik voor jou kiezen?

 

Welke smaak ben jij?

 

Laten we daar een serieuze vraag van maken. Als jij ijs zou zijn, welke smaak ben jij dan? Ik ben een beetje gek, dus voor mij zou het iets met nuts moeten zijn. En met gezouten karamelbrokken. Geen idee of het een goeie combinatie is, maar ik ben nieuwsgierig.

Pistache met gezouten caramelbrokken: daarmee val ik op, in ieder geval bij andere ijsliefhebbers of salted caramel junks. Met dat soort mensen kom ik graag in contact. We begrijpen elkaar.

En jij, lieve professional? Je staat in de etalage om mensen te laten zien dat ze met jou iets bijzonders in huis halen. Welke smaak wordt het? Laat het geen vanille zijn. Vanille-ijs vind ik in elk ijssalon. Daar loop ik ongeïnteresseerd aan voorbij.

O wacht, ik zie je! Je bent maanzaad-gember-ijs.

 

Nu heb je mijn aandacht.

 

Of ik het nou wil proeven of niet, ik ben getriggerd. Maanzaad-gember-ijs. Ik zag het voor het eerst bij Marx O’Larry’s aan de Moensstraat in Beverwijk. Ik ben dol op gember en bij Marx O’Larry’s draaien ze het lekkerste ijs, dus ik heb een bolletje geproefd. H-e-e-r-l-ij-k. Ik zou niet meer weten waar ik voor het eerst vanille-ijs proefde, maar mijn eerste bolletje maanzaad-gember zal ik nooit vergeten. Begrijp je wat ik bedoel.

Mijn dochter en ik rijden af en toe lachend vijftig kilometer om, voor een ijsje bij Marx. Vijf bollen, elke keer in andere smaken. Behalve vanille. 

Life’s too short to settle for vanilla.

 

Meer blogs:

This is why you need to team up with Dwayne Johnson

If we want to achieve our goals, whether it’s in life or in business, why are we never doing the things we should be doing? If you want to have a six-figure income, why are you not making those sales calls?If you want to lose weight, why are you eating chocolate chip...

Marketing is human again. Bye bye, sales funnel

In his blog, 2019: The Most Human Year Because It Must Be Mark W. Schaefer refers to his new book Marketing Rebellion: The Most Human Company Wins. And I believe that, too. Marketing is finally human again. "The sales funnel is gone." Hear, hear. Three years ago I...

Wat te doen als je geen reacties op je blog krijgt?

Eén van de leukste dingen die ik mezelf ooit cadeau deed is de Museumkaart. Regelmatig schuifel ik langs de werken van bekende en minder bekende kunstenaars in het Rijksmuseum, Museum Arnhem of een ander fijn gebouw vol kunst, ergens in Nederland. Daar hangen ook...

Waarom zien we zo weinig van jou online?

Het lukt je maar niet om de content te creëren die je nodig hebt om zichtbaar te worden online. Je probeert het elke keer opnieuw: een blog schrijven, regelmatig posten op LinkedIn, een Instagram Story maken... je begint enthousiast, maar binnen no-time verslap je...

You had me at hello

Of: hoe je met vier mislukte huwelijken nieuwe klanten scoort     “Hello?”Jerry loopt een woonkamer vol gescheiden, verzuurde vrouwen binnen.“I’m looking for my wife.” De vrouwen vallen stil. Dorothy staat op en kijkt haar man verbaasd aan.Jerry richt zich...

Street art: de ongefilterde versie van jezelf

De mens creëert. Uit geldingsdrang of overtuiging. Uit woede of onmacht, uit liefde of verwondering. Kunst is wat ontstaat als dat wat in je binnenste rondwoedt, -zingt of -dwaalt, zich manifesteert. Kunst is overal. Ze beperkt zich niet tot de wanden van het...

Geen inspiratie? Hoezo? Heb je geen leven?

Al die 'geslaagde ondernemers' op Facebook en Instagram. Ze ontbijten met zelfgemaakte granola, lunchen drie sterren-veganistisch en zitten om wine-thirty aan de bubbels met hashtag workhardplayhard. Dan jij. Krijgt met moeite je hoofd uit de slaapstand, propt tussen...

Hoe kun je een blog herpubliceren zonder duplicate content-gezeik?

Google is streng.Tegen plagiaat treedt de zoekmachine hard op. Niet omdat Google zo’n groot rechtvaardigheidsgevoel heeft; hij wil kwaliteit leveren aan zoekers en filtert daarom alle dubbele resultaten (duplicate content) eruit en negeert vervolgens de jongste...

De enige SEO-regel die je moet onthouden

en die zoekmachineoptimalisatie een stuk makkelijker maakt   Vroeger was alles beter.De batterij van je Nokia ging 23,5 uur mee. Je was hip met ISDN in plaats van een inbelverbinding. En bovenaan Google staan was simpel: je verstopte dertig keer je keyword in je...

Contentmarketing: waardevolle strategie of gewoon een hippe trend?

In 2011 was contentmarketing de nieuwe trend in marketingland.Nog voordat argeloze internetters wisten wat ‘content’ was, hadden slimme marketingjongens de trend al omarmd als de kip met de gouden eieren. Bij marketingbureaus werkten plots contentspecialisten en...

Hoe vind je een goede tekstschrijver?

In drie stappen naar de perfecte match Op marketingprofs.com las ik een leuk artikel van blogger Richard Pelletier, How to Choose and Work With the Best Freelance Copywriters.Een feest van herkenning, dit artikel.Ik heb zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat klanten óf...