Marketing is human again. Bye bye, sales funnel

human marketing - minimalist marketing

In his blog, 2019: The Most Human Year Because It Must Be Mark W. Schaefer refers to his new book Marketing Rebellion: The Most Human Company Wins. And I believe that, too. Marketing is finally human again. “The sales funnel is gone.” Hear, hear.

Three years ago I quit working as a copywriter and contentmarketing specialist. I hated the tricks and the funnels and the automations: those schemes had nothing to do with the online marketing strategies and tactics I believed in.

To me, marketing is nothing more than the efforts you take to establish a true, long-term connection with real people, by consistently sharing your message online.

To many people ‘marketing’ became a dirty word, like ‘sales’. So I walked away from my business, tired and disappointed.

 

But l still loved the internet.

 

It empowers people, all over the world, to make a difference. Through the web you can become a life-saver, or a millionaire, or both. That’s brilliant. That’s revolutionary. I missed playing my part on that stage.

I missed my clients too. They are gifted entrepreneurs who need a little help to become more visible online. I saw them struggling, trying to copy ‘proven strategies’ that were obviously not working for them.

Mark Schaefer’s blog posts brought me back to marketing. He was the soothing voice of reason in a world of screaming idiots. He was the whisper in my ear that kept saying: ‘Don’t listen to them. Do it your way. Fuck the system.” (Mark doesn’t use profanities like that, but hey, it’s my imagination, so I can make him whisper whatever I want.)

 

So I’m back.

 

Quibble is about content marketing again. About creating valuable long-term relationships with real, like-minded people. I call it minimal marketing because entrepreneurs and small business owners don’t have the time (or the budget) to work on their marketing all day. I help them to implement a minimal marketing system that works for them. It saves time and money and it creates more online visibility. Less marketing, more impact.

Make sure people know who you are and what you stand for. The world is in desperate need of more love, in any form.

 

Mailchimp checking your humanity

 

This is what I believe: if you have the talent and the ability to help someone in need, you have the moral obligation to get out there and introduce yourself to them. That has nothing to do with sales or marketing or whatever – that is just plain, common decency. It’s the human thing to do.

Meer blogs:

This is why you need to team up with Dwayne Johnson

If we want to achieve our goals, whether it’s in life or in business, why are we never doing the things we should be doing? If you want to have a six-figure income, why are you not making those sales calls?If you want to lose weight, why are you eating chocolate chip...

Wat te doen als je geen reacties op je blog krijgt?

Eén van de leukste dingen die ik mezelf ooit cadeau deed is de Museumkaart. Regelmatig schuifel ik langs de werken van bekende en minder bekende kunstenaars in het Rijksmuseum, Museum Arnhem of een ander fijn gebouw vol kunst, ergens in Nederland. Daar hangen ook...

Waarom zien we zo weinig van jou online?

Het lukt je maar niet om de content te creëren die je nodig hebt om zichtbaar te worden online. Je probeert het elke keer opnieuw: een blog schrijven, regelmatig posten op LinkedIn, een Instagram Story maken... je begint enthousiast, maar binnen no-time verslap je...

Don’t be vanilla

"Don't be vanilla," waarschuwde mijn business coach me. Vanille is saai en voorspelbaar. Als je altijd veilig voor vanille-ijs kiest, moet je geen ondernemer worden. Als life coach, hypotheekadviseur of hardlooptrainer verkoop je altijd een belofte. Een gelukkiger...

You had me at hello

Of: hoe je met vier mislukte huwelijken nieuwe klanten scoort     “Hello?”Jerry loopt een woonkamer vol gescheiden, verzuurde vrouwen binnen.“I’m looking for my wife.” De vrouwen vallen stil. Dorothy staat op en kijkt haar man verbaasd aan.Jerry richt zich...

Street art: de ongefilterde versie van jezelf

De mens creëert. Uit geldingsdrang of overtuiging. Uit woede of onmacht, uit liefde of verwondering. Kunst is wat ontstaat als dat wat in je binnenste rondwoedt, -zingt of -dwaalt, zich manifesteert. Kunst is overal. Ze beperkt zich niet tot de wanden van het...

Geen inspiratie? Hoezo? Heb je geen leven?

Al die 'geslaagde ondernemers' op Facebook en Instagram. Ze ontbijten met zelfgemaakte granola, lunchen drie sterren-veganistisch en zitten om wine-thirty aan de bubbels met hashtag workhardplayhard. Dan jij. Krijgt met moeite je hoofd uit de slaapstand, propt tussen...

Hoe kun je een blog herpubliceren zonder duplicate content-gezeik?

Google is streng.Tegen plagiaat treedt de zoekmachine hard op. Niet omdat Google zo’n groot rechtvaardigheidsgevoel heeft; hij wil kwaliteit leveren aan zoekers en filtert daarom alle dubbele resultaten (duplicate content) eruit en negeert vervolgens de jongste...

De enige SEO-regel die je moet onthouden

en die zoekmachineoptimalisatie een stuk makkelijker maakt   Vroeger was alles beter.De batterij van je Nokia ging 23,5 uur mee. Je was hip met ISDN in plaats van een inbelverbinding. En bovenaan Google staan was simpel: je verstopte dertig keer je keyword in je...

Contentmarketing: waardevolle strategie of gewoon een hippe trend?

In 2011 was contentmarketing de nieuwe trend in marketingland.Nog voordat argeloze internetters wisten wat ‘content’ was, hadden slimme marketingjongens de trend al omarmd als de kip met de gouden eieren. Bij marketingbureaus werkten plots contentspecialisten en...

Hoe vind je een goede tekstschrijver?

In drie stappen naar de perfecte match Op marketingprofs.com las ik een leuk artikel van blogger Richard Pelletier, How to Choose and Work With the Best Freelance Copywriters.Een feest van herkenning, dit artikel.Ik heb zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat klanten óf...