"Show up, dive in, stay at it."

"Show up, dive in, stay at it."

Al tijdens mijn studie Nederlands/Tekstschrijven rolde ik het bedrijfsleven in. Ik werkte als relatiemanager bij een beveiligingsbedrijf, deed de pr bij een rondreizend circus en toen wist ik het allemaal wel. Ik was 26 en vond het tijd voor een eigen toko: communicatiebureau Quibble.

Als journalist moest ik hard werken voor weinig, dus koos ik voor mijn andere liefde: het internet. In 1998 was een bedrijfswebsite iets voor de happy few – de meeste ondernemers deden het nog met floppydisks en faxapparaten. Ik was één van de eerste ‘webtekstschrijvers’ van Nederland, een soort van unicum. Maar dat zijn nerds met lang, blond haar en twee talenknobbels altijd.

Inmiddels is het druk geworden online. ‘Zichtbaarheid’ is het nieuwe hypewoord. Want het is zó moeilijk om op te vallen in de tijdlijn. Het kost zóveel tijd en geld om gevonden te worden via zoekmachines en social media.

Terwijl dat zó niet waar is.

Ja, het is druk. Maar tegelijkertijd zijn er genoeg mogelijkheden om jouw exacte doelgroep te vinden online. Om met precies díe mensen in contact te komen die naar jou op zoek zijn. Als je maar een interessant en relevant verhaal vertelt.

De klagers posten niks. ‘Het is te druk. Ik heb weinig volgers. Ik val toch niet op.’
De niet-klagers zijn online. Ze creëren en publiceren consistent content op het juiste kanaal. Omdat het werkt.

Relaties bouwen met je volgers kost tijd en aandacht. Barack Obama zei het mooi in zijn afscheidsspeech:

“Show up, dive in and stay at it.”

Show up: je hebt een up-to-date website en bent daar waar het feestje is, on- én offline.

Dive in: Je luistert actief naar waar jouw klanten mee zitten. Hoe kun je ze helpen?

Stay at it: Je ziet niet meteen resultaat van je inspanningen, maar je houdt consistent vol. Jij staat ergens voor. Mensen leren je kennen, voelen zich verbonden met je en weten wat ze aan je hebben. Know, like & trust.

Know, like & trust

Het opbouwen van je know, like & trust-factor kost tijd.
En je hebt publicatiemateriaal nodig: content. Blogs, vlogs, tips, quotes, white papers, podcasts, noem maar op.

Met hoe jij je tijd indeelt kan ik je niet helpen. Daar ben ik zelf ook geen ster in, als rasechte ADD’er. Vraag maar aan mijn twee honden, die moeten altijd ongelofelijk lang hun plas ophouden voor de #dailylunchwalk.

Met je content kan ik je helpen. Ze noemen me niet voor niets de Content Queen.

Volg me op LinkedIn of Instagram. Of laat mij eens met je meedenken over je content en hoe je daarmee klanten vindt.
Ik nodig je van harte uit om een Zoom- of Skype-afspraak met me te maken. Geheel vrijblijvend. Ik ben benieuwd naar wat jou bezighoudt, tegen welke uitdagingen je aanloopt. Wie weet, word ik ook jouw content queen.

Neem contact met me op

Ik ben er even niet. Stuur me een e-mail en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.

Not readable? Change text. captcha txt
0

Start typing and press Enter to search